dijous, 24 de març del 2011

Un cartell per al voluntariat

Ens tornem a veure!

Avui ens trobem totes reunides i hem trobat interessant penjar aquest cartell publicitari que il·lustra el missatge que volem transmetre sobre el voluntariat.





Aquest cartell ha estat creat per la Creu Roja amb l’objectiu de divulgar la cooperació internacional, la de joventut, d’oci i temps lliure, de medi ambient i formació entre els ciutadans.

Aquest cartell es composa mitjançant l’alternança d’imatges i lletres. El cartell es divideix en dues parts: en la primera hi podem trobar una sèrie d’imatges en primer pla de cares de persones de diferents edats mirant cap a diferents llocs. Dins d’aquesta primera part situada al marge superior del cartell trobem una frase “Pots mirar cap a altre lloc”, ressaltada amb una franja taronja. En la part inferior del cartell també hi ha una alternança entre una fotografia i una part escrita. La imatge, presa des d’un pla mitjà es composa d’un membre participant de la Creu Roja que abraça a una persona gran.

Les tècniques que s’han dut a terme per a realitzar aquest treball han estat pensades per a cridar l’atenció dels receptors. Les imatges en blanc i negre tenen la finalitat de transmetre’ns la indiferència de les persones que no s’involucren en aspectes socials, mentre que a la part inferior trobem el personatge voluntari amb color i mirant el somriure de la persona gran. Aquesta composició del cartell ens fa sentir que participar en un voluntariat ens pot fer sentir actius i satisfer tant als altres com a nosaltres mateixos.
La segona tècnica utilitzada per a ressaltar el cartell és la introducció dels colors taronja i negre en les franges, que ressalten el missatge que ens volen transmetre.
Per últim, la part amb més connotació significativa és el missatge que ens transmeten “Pots mirar cap a altre lloc o mirar el seu somriure. Fes-te voluntari, fes-te voler”. Aquest missatge ens fa entendre que tenim dues opcions: no ser partícips del món actiu del voluntariat despreocupant-nos d’aquest, o posar atenció a les opcions solidàries a les que podem tenir accés.

Hem arribat a la conclusió que aquest cartell està ben fet i pot cridar l’atenció als receptors degut a que la seva part textual i a la seva imatge. Són dues parts pensades i destinades per a transmetre un missatge del voluntariat, i aquest fet ajuda a que agradi al públic. Per això trobem que és un cartell amb una idea base bona i que te molts punts per agradar i convèncer als ciutadans.

El que hem pensat i sentit quan ens hem parat a observar detingudament el cartell és una certa tendresa. Ens ha fet plantejar-nos la idea de ser partícips actius d’un voluntariat ja que per una banda han sabut reflectir bé el missatge que volien transmetre. I per altre banda ens han fet sentir que al món hi ha despreocupació, per tant pots fer un voluntariat per sentir-te millor.

Aquest cartell té un missatge clar, que es col·labori amb el voluntariat. El públic que el vegi pot fer cas al missatge o per contraposició no fer-li’n. Però el missatge és un, no es pot interpretar de cap altre manera. Aquest fet li atorga punts positius.

Els personatges del cartell es classifiquen en dos: la gent despreocupada i que no mostra interès o simplement no ha tingut la oportunitat de participar-hi, i per altre banda un jove exercint de voluntari amb la persona que el rep.

Segurament hi haurà diferències entre els estils de vida dels personatges mostrats en les imatges, però això no significa que unes personis puguin ser voluntàries i d’altres no, sinó que en el mon del voluntariat hi podem trobar molta diversitat i que aquest és un punt molt interessant.

En aquest cartell, al marcar tant la diferència entre unes persones i les altres, ens fa pensar que no tothom té els mateixos punts de vista ni els mateixos interessos respecte el voluntariat. Que tot i haver-hi molta gent interessada en participar-hi i ajudar, hi ha també molta gent que no se’n preocupa, o que potser no ho coneix.

No considerem que hi hagi quelcom o algú exclòs en el cartell, tot i que podríem comentar que el fet que les persones que representen la societat no participativa en el voluntariat està en blanc i negre i més apartat que la resta no és per excloure, sinó per marcar la diferència, per captar persones utilitzen el sensacionalisme.

Aquests cartell l’hem trobat a internet tot i que pensem que també hi ha la possibilitat de que estigui en format paper. El motiu pel qual el cartell ha sortit de cara al públic és evident, fa falta per cridar l’atenció i incitar a gent per col·laborar amb el voluntariat de la Creu Roja. Reiterant el que hem dit abans, els valors que ens transmet estan relacionats amb la solidaritat i l’àmbit social, ajudar els demes sense ànim de lucre per satisfer les seves necessitats enriquint i fent-te sentir més bé com a persona sentit que pots treure un somriure sense res a canvi. Per acabar , l’únic objectiu que té aquest cartell publicitari és fer-te participar en les activitats de voluntariat.

Esperem que us hagi agradat el nostre punt de vista sobre els cartells i el voluntariat visual. Ara... Us toca dir la vostra!
A reveure

Anna, Sandra, Laia i Júlia.

1 comentari:

  1. La veritat és que al principi de fer el comentari sobre aquest cartell, jo no m'he donat compte del gran missatge que transmet aquest cartell publicitari; és a dir, començant pels colors del cartell ( les imatges en blanc i negre i el missatge lingüístic en color vermell ja que és el que vol remarcar l'entitat), a continuació les imatges, que són il·lustracions de diferents persones i edats i que cadascuna dirigeix la mirada cap a un punt diferent , cap mira de cares ( cap mira el somriure dels receptors del voluntariat), i finalment la imatge del mig en qué hi ha un jove de la Creu Roja que està atenent a un senyor i aquest li mira els ulls tot agraïnt-li la seva dedicació sense rebre res material a canvi.
    Senzillament un molt bon cartell amb un bon missatge!!

    ResponElimina